Calle chattar med sydsvenskans läsare!

Luna: Världens bästa Calle som skulle vunnit. När drar du ut på turné Längtar tills skivan släpps!!
Calle Kristiansson: Kul! Den släppt 23 dec och vi kommer att göra en signeringsturne bums.

Max: Hur känns det efter att ha kommit tvåa i idol? Jag menar, det brukar ju gå bättre för tvåan. Hur har livet efter idol varit?
Calle Kristiansson: Hektisk. Jag är en mkt nöjd tvåa

Ane Handeland: Hvilke musikalske forbilder har du?
Calle Kristiansson: Janis , Bruce och Hendrix

Camilla: Tjaa Calle! Av alla 11 idoler, vem tyckte du skulle vinna? Mariette? Vem har du mest kontakt med (utom erik) ?
Calle Kristiansson: Mariette Mariette Mariette!

Filip: Är själv inget fan av Idol och brukar inte titta men jag har faktiskt följt dig en hel del då du började vid audition med att ha ungefär samma inställning som jag. Ganska negativ till idol alltså. Har inställningen förändrats under spelets gång? Känns det inte som om man säljer ut sin egen stil?
Calle Kristiansson: Min uppfattning har ändrats till de mer positiva. Tycker du att jag har sålt min stil är det tråkigt, det tycker inte jag.

David: Hej Calle, Vi ska nog få Lilla Torg o gunga när du uppträder den 21/12 men hade det inte varit häftigt o göra nåt med Loffe, han bor ju på samma gata? Han har ju ändå spelat med Dexter Gordon, Jimi Hendrix, Cream och Jefferson Airplane så musikstilen är den samma...Mvh grannarna Aouseus.
Calle Kristiansson: Han är en skön lirare så varför inte...

Peaches: Eftersom du har hamnat i en mediakarusell nu, med allt det innebär, vad gör du för att stå kvar med fötterna på jorden? Du är kickass awesome! Kram från Suomi Finland
Calle Kristiansson: Moi! och Kitos! Jag håller käften och ler!

jocke brodén: hur känns det nu efter att ha gått i genom idol ? har du kommit på nya knep för att kunna gå vidare och kanske bygga en karriär? Många av de framträdanden du gjorde likväl som Tove och Erik och Mariette gjorde hade stjärnstatus,känns det tomt att behöva stå på egna ben nu då,att inte ha dem brevid
Calle Kristiansson: Det känns bra att få göra sin egen grej

lukas: kan jag få din atugraf
Calle Kristiansson: Jajamensan så fort vi ses!

...: Vad ska du göra på julafton?
Calle Kristiansson: Mysa med mamma.

johanna: hej varför vann inte du jag älskar dig eller du är skit bra min syrra ba calle calle calle du äger hårt!!!!!!!!!!!!!!!!!! kommer det nåt album!!??? du sjunger bra bättre än erik
Calle Kristiansson: johanna johanna johanna!!! Vad gulliga ni är. 23 december kommer skivan.

Fanny: Hej Calle! Just nu pågår ju Musikhjälpen för malariasjuka barn. Ska du dit och skänka något eller har du önskat en låt och i så fall vilken? Annars tycker jag att du ska! Kram
Calle Kristiansson: Jag kanske ska dit, isåfall önskar jag Times are a‘changing, Bob D

sss: hur mår du?
Calle Kristiansson: Alldeles utmärkt!

Peter: Vilken sång skulle du helst vilja vara kompisitör till, "Here I Go Again" av Whitesnake eller "With a Little Help from My Friends" av John Lennon och Paul McCartney?
Calle Kristiansson: With a Little Help from My Friends"

Anna Olin: Innan jag dör ska jag ha sjungit en duett till sammans med dig Calle!! Jag hoppas starkt på att de ska bli verkliget, det är en utav mina största drömmar! Ha en fortsatt skön fredag!! :)
Calle Kristiansson: Tackar så hjärtligt, härligt att du gillar min musik.

Jim: Hej bor i kristianstad och riktigt många som snackar om att komma och se dig på måndag , hur känns det ? ska du sjunga oxå eller ? . Önskar dig lycka till du har festaste rösten i sverige
Calle Kristiansson: Tack Jim! Det känns härligt att ha Kristianstad med sig. YES det ska sjungas.

David: Hej, Hur känns att gått från den anspråkslöse Calle som verkligen speglade hur många av oss känner sig i såna situationer till en alldeles STOR Calle som vuxit så oerhört genom Idol? Vad känner du att Idol gett dig?
Calle Kristiansson: Jag känner att Idol gett mig en ny erfarenhet och ångrar inte att jag var med en endaste sekund

Maria: Calle, vem gillar du bäst i juryn och varför?
Calle Kristiansson: Andreas tror jag, han är skön och ärlig.

Lasse Eriksson: Hej Calle. Jag tyckte du skulle vinna sjunger man en Beatles låt i finalen så skall man bara vinna,men tvåan i idol brukar gå långt se på Amanda Jensen hon har gått långt lycka till nu fortsättningen.
Calle Kristiansson: Tack det värmde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0