"Calle och Erik är taggade för final"

Erik Grönwall och Calle Kristiansson efter direktsändningen av "Idol" från Göteborg. Foto: Olle Sporrong

En är nervös, en är cool.
På fredagskvällen står en av dem som vinnare i "Idol".
Här berättar Erik Grönwall och Calle Kristiansson om formen, nervositeten och vad de egentligen tror om rivalen.




Calle Kristiansson:


Hur är formen?
- Den är bra faktiskt. Rösten håller, även för alla repetitioner.
Hur nervös är du?
- Resultatmässigt är jag inte nervös. Det är ju inte så att noll personer kommer att rösta på mig. Däremot är vinnarlåten väldigt tekniskt svår.
Hur gärna vill Erik vill vinna "Idol"?
- Han är angelägen om att göra sitt yttersta i alla fall. Och det unnar jag honom, att få göra sitt bästa.
Hur skulle Erik ta en förlust på fredag?
- Han hade i så fall unnat mig vinsten och varit glad för min skull. Jag menar, det finns en framtid för oss båda. Jag tror faktiskt inte ens han skulle bli lite sur.
Vem av er har mest att förlora på att komma tvåa?
- Jag har ju lite issues, lite sellout-komplex, därför skulle en vinst kanske passa Erik bättre på ett sätt. Han passar in i mallen, samtidigt krävs det kanske en sån som jag för att bryta det mönstret. Men det är klart, nu vill jag ju vinna - jag är ju i final.
Vad gör Erik om fem år?
- Då rockar han arenor världen över.
Vad har Erik för fördelar gentemot dig?
- Erik har varit tippad finalist hela tiden. Han hanterar hela "Idol"-grejen väldigt bra och är kanske mer en stereotyp idol.
Och nackdelar?
- Mina låtval sitter bra. Jäkligt bra.
Vad gör du klockan fem i elva på fredag kväll?
- Öppnar en öl och tar det jäkligt lugnt. Om jag har något speciellt att fira? Haha, det vet jag inte, men jag ska fira att detta är över.

Erik Grönwall:


Hur är formen?
- Jag är uppe i varv och adrenalinet pumpar. Jag vill hoppa upp och ned hela tiden.
Hur nervös är du?
- Skitnervös. Skitnervös verkligen. Dessutom är jag nervös just nu för att få en stor fet förkylning och tappa rösten.
Hur gärna vill Calle vinna "Idol"?
- På en skala från 1-10 vill han vinna tio...elva...tolv! Vi vill vinna lika mycket båda två. Vi har snackat om det, och nu när man har fått äran att stå i Globen är man ännu mer taggad.
Hur skulle Calle ta en förlust på fredag?
- Vi har pratat om det också, och båda ser det som en vinst att få stå i Globen. Vi är faktiskt så nöjda med det vi har åstadkommit. Det är faktiskt helt sant.
Vem av er har mest att förlora på att komma tvåa?
- Det är en svår fråga. Jag vet faktiskt inte. Det här är lite en win-win-situation för båda två.
Vad gör Calle om fem år?
- Du, då är han ute och turnerar. Det kommer att gå väldigt bra för Calle. Han kommer att vara ute och lira mycket och leva på sin musik. Han är en väldigt bra låtskrivare.
Vad har Calle för fördelar gentemot dig?
- Många har underskattat honom. Men nu rusar han fram som en våg man kan drunkna i.
Och nackdelar?
- Kanske har jag en fördel av att jag verkligen har ställt in mig på att slappna av och bara köra.
Vad gör du klockan fem i elva på fredag kväll?
- Antingen står jag och gråter, eller springer naken ut i Globen av glädje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0