"jag var nöjd med att komma tvåa"

Idoltvåan Calle Kristiansson tar med sitt gamla gymnasieband till Rättviks bowling & krog på lördag. Nu jobbar han på en uppföljare till debutplattan. - Jag har mer att bevisa, säger han.

Att det blev Erik Grönwall som fick sjunga vinnarlåten Higher i Idol 2009 grämer sig inte Calle Kristiansson över.

- Det sved inte så mycket alls faktiskt. Jag var väldigt nöjd med att komma två, säger han.

Så här en tid efteråt, vilket perspektiv har du fått på Idolhetsen?

- Det har varit bra för min karriär. Jag hade väldigt kul under Idol och jag har haft väldigt kul efteråt. Jag har fått möjlighet att göra det jag vill.

Vad var det viktigaste som du lärde dig som Idoldeltagare?

- Jag lärde mig skillnaden mellan artist och musiker. En artist är ett helt koncept och en musiker behöver vara bra på att spela på sitt instrument.

Var placerar du dig själv?

- Någonstans mitt emellan. Och låtskrivare på ett hörn, det vill jag också kalla mig.

Hur ska du undvika att bli en av alla bortglömda Idoldeltagare?

- Ja, du. Det är lite det jag försöker fundera ut själv. Men det gäller att fortsätta köra sin grej och kanske släppa en bra, äkta och originell platta som sticker ut lite. Musikindustrin behöver en platta som sticker ut och jag själv tycker at jag behövs, så det är ganska enkelt att motivera sig.

Calle Kristiansson hoppas på att snart få spela in en ny skiva med eget material. På den självbetitlade debutplattan, som släpptes i december förra året, sjöng han enbart andras låtar.

- Jag har mer att bevisa, men det är en coverplatta som är bra och den är jag, säger han.

//Jessica Dalman

 

Kommentarer
Postat av: julia & alice

så sjukt jävla fin :')<3

2010-04-10 @ 21:20:25
URL: http://juliaheljedal.blogg.se/
Postat av: Desirée

Längtar efter en ny skiva..

Han är en fantastisk människa, och fruktansvärt duktig på att sjunga, skriva låtar och även självklart, spela gura (=

2010-04-11 @ 22:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0