"Jag visste att han skulle lyckas"

Det hela började en kväll i höstas, då jag som vanligt satt och såg Idol 2009. Det var då, från audition i Malmö som det hände! In till idoljuryn kliver det in en grabb från Kristianstad med gitarren och sjunger Walking in Memphis. Jag sa redan då, att den där grabben kommer att komma bland dem tio bästa i slutet! Tänk så rätt jag hade! Vecka efter vecka följde jag sedan Calles väg mot finalen. Jag hade först tänkt sitta hemma i soffan och följa hela idolfinalen på tvn. Men det kändes inte riktigt rätt. Sagt och gjort, onsdag samma vecka som finalen, fixade jag biljett till både Globen och resan till Stockholm och bokade hotellet. Där i Globen, fick jag uppleva en helt underbar Idolfinal. Att han sedan ”bara” kom 2:a, bekymrade mig inte! Nej då, jag visste att han skulle lyckas ändå!

Jag har sedan dess följt Calles framgångar, och har nu som många andra fans åkt ett antal mil för att höra honom spela och sjunga live. På skärtorsdagen spelade Calle och The Undervalleys på Heartbreak i Gävle, och jag var på plats för att se och höra dem. Stämningen var på topp och killarna gjorde en fantastisk spelning. Träffade även många trevliga Gävlebor.
Lördagen veckan efter satte jag mig i bilen och styrde 33 mil ner till Rättvik. Den här gången skulle Calle och The Undervalleys spela på Rättvik Bowling och Krog senare på kvällen.
Hade turen att få träffa och hälsa på Calle, Arvid, Josef och Adrian på hotellet då de precis var på väg till spelningen. De äntrade scenen 23.30, och även här var stämningen hög bland publiken. Den energi och spelglädje som dem här killarna har, smittar verkligen av sig.
Förväntningen var hög inför den här resan och så här i efterhand kan jag bara summera Rättviksresan med ett enda ord… fantastisk!

Nu ser jag framemot nästa spelning den 14 maj i Örnsköldsvik då killarna kommer att spela på Örnexpo. Sedan har jag en resa inplanerad till sommaren. Då bär det av 90 mil söderut, ner till Kristianstad och Kristianstadsdagarna. Jag kommer att vara där några dagar, uppleva festyran och bland annat få se Calle och The Undervalleys spela på hemmaplan.
Nu hoppas jag på en sommar med mycket sol, värme och bra musik.
Må så gott allesammans, hoppas vi ses på någon spelning framöver.

/Lotta Andersson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0