Calles självkänsleskola: "Tro på att du räcker till!"

Idol-tvåan Calle kom från ingenstans och blev hela Sveriges rockälskling. För improveme.se:s läsare tipsar han om du stärker din självkänsla.
1. Tro på dig själv
Du behöver inte vara perfekt – det räcker att göra sitt bästa. "Man får helt enkelt lita på att man faktiskt duger som man är. Man kanske inte är rätt i alla format, men att det man gör är äkta", säger Calle.

2. Lär dig hantera kritik
Alla kritiska ord är inte nödvändigtvis sanna. "Man ska alltid se var kritiken kommer ifrån", berättar han. "Det som är konstruktivt får man ta till sig och det som inte är konstruktivt ska man helt enkelt se förbi, anser jag."

3. Bli peppad
"Man behöver en liten gnutta bekräftelse", menar Calle Kristiansson. Därmed inte sagt att du behöver få alla människr att uppmärksamma och berömma dig. Omge dig med personer som tror på dig och peppar dig – och glöm inte bort att bekräfta dig själv. Klappa dig själv på axeln ibland och säg till dig själv att du är bra.

4. Var dig själv
Det kan verka lockande att gömma sig bakom en alternativ identitet, men tänk på att bara göra saker du kan stå för. Calle berättar om sin "Idol"-medverkan: "Jag gick in med inställningen att om folk kan gilla mig i verkligheten borde de kunna gilla vanliga mig annars också".








































Kommentarer
Postat av: fadia

Bra ord & bra sagt av calle.

2010-02-05 @ 17:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0