Calle vill satsa på sitt gamla band!






När Calle Kristiansson intar scenen i Kristianstad konserthus på fredag bjuder han på lika mycket Calle som han ser sig själv i framtiden som Idol-Calle. Och givetvis har han sitt eget gamla band med sig.

Den senaste tiden har Calle Kristiansson till stor del tillbringat på resande fot. Hans skiva ligger kvar på andra plats på listan över mest sålda album i Sverige och det är fullt upp.
– Jag åker runt och signerar skivor med Erik och spelar i stort sett varje dag. Det är mycket stress, men jätteroligt, berättar Idol-tvåan.

Just nu är han hemma ett par dagar för att repa inför fredagens konsert.
För spelningen i Konserthuset är inte en vanlig dag på jobbet för Calle Kristiansson – äntligen ska han få spela med the Undervalleys igen.
– Det blir blandade låtar. Mycket eget, men även en del från tv-programmet för att inte göra de mest inbitna fansen besvikna.

Calle and the Undervalleys, som förutom Calle själv på sång och gitarr består av Adrian och Josef Underdal på bas och trummor, har spelat ihop ungefär ett år och har bara hunnit göra två spelningar.
– Jag har ju varit borta ett tag, säger han, som om någon förklaring är nödvändig.

Vad säger de andra i bandet om den resa du gjort?
– De har stått bakom mig i detta och nu när man får möjlighet att välja vem man ska spela med är det klart att jag väljer dem, säger han.
Dagen till ära är bandet dessutom förstärkt.
– Vi har tagit in en gitarrist till, min bästa kompis Arvid Nilsson. Vi har alltid spelat gitarr ihop, förutom i the Undervalleys, och bor ihop i Stockholm.

Körsångerskorna är mina sånglärare från gymnasiet.
Lotta Hedberg sjöng Calle för i 2,5 år och Marie Nagerius har han haft ensemblelektioner för.
– Det är jätteroligt att få spela med sitt band igen och att få spela elgitarr. Det har jag saknat. Vi har repat ett par dagar nu och det låter jättebra, säger han.

Annars börjar tillvaron normaliseras så smått för Calle Kristiansson, efter en galen höst och vinter.
Övergången tillbaka till det "vanliga" livet har inte varit speciellt svår, tycker han.
– Så här levde man innan. Enda skillnaden är att nu är man lite mer känd. Jag har faktiskt tyckt att det varit ganska jobbigt med den här "bubblan".

Framöver väntar fler signeringar och spelningar, men han planerar också för den fortsatta karriären.
– Det är Calle och the Undervalleys jag vill satsa på. Nu kommer jag att skriva låtar, jag har avsatt tid för det, och förhoppningsvis spela in.
Han ska också testa att samarbeta med andra låtskrivare.
– Det ska bli skoj. Kanske kan man lära sig något, säger han.
Fredagens spelning i Kristianstads konserthus börjar kl 20, med insläpp från kl 19.30.




Kommentarer
Postat av: Julia

ÅH han är galet fin! <3

2010-01-26 @ 20:56:57
Postat av: Anonym

kommer han att vara i fler städer i SKÅNE och upträda med sitt band? isåfall får du gärna skriva var och när :) Kan inte kolla i kristianstad på fredag, är ju i örebro..

2010-01-26 @ 21:22:47
Postat av: MissRockAndRoll

hoppas han satsar mycket på sitt band, dom är ju otroligt bra:)

2010-01-28 @ 18:08:38
URL: http://cowgirlsmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0