Idolerna skördar snabba framgångar!!

Calle Kristiansson och Erik Grönwall befinner sig just nu på signeringsturné. "Det är overkligt", säger Grönwall.<br>

Erik Grönwall har brutit förbannelsen som tycks vila över "Idol"-vinnaren.
I konkurrens med artister som Lady Gaga, Kent och Rihanna ligger 22-åringen etta på både singel- och albumlistan.
- Det känns bara så jäkla kul. Jag fick beskedet på "Bingolottos uppesittarkväll". Vi flög hem samma natt och jag satt på planet och bara njöt, säger Erik Grönwall, som just nu befinner sig på signeringsturné tillsammans med "Idol"-tvåan Calle Kristiansson.

Att "Higher" blivit singeletta kom som en överraskning.
- Jag stod på Statoil och hörde "Higher" spelas på radio, då förstår man vilken resa man har gjort. Det känns helt fantastiskt kul och jag är väldigt tacksam att jag har fått den låten. Styrkan sitter i hooken i refrängen (Erik börjar sjunga):
-"Higher! Higher! Higher!"


Han berättar om största glädjen med framgångarna efter "Idol":
- Jag känner ett stort stöd från fansen och det behövs. Jag är grymt tacksam. Hela tiden behöver du någon form av bekräftelse.
Varför känner du så?
- Det är fansen som bestämmer min karriär. Jag gillar det jag gör, men det är viktigt att fansen gillar det också. Det känns skönt att veta att man har deras stöd.
Vilka musikdrömmar har du kvar?
- Största drömmen nu är att spela in en egen platta och slå internationellt. Jag är sjukt taggad och hoppas att det blir en turné framöver. Jag vill ut och giga. Ta det här hela vägen in i kaklet.

För Calle Kristiansson har tiden efter "Idol" var intensiv.
Hans version av "Walking in Memphis" har blivit femma på singellistan.
- Det är helt fantastiskt. Det är väldigt, väldigt stort liksom. Jag trodde inte ens de skulle släppa en cover som singel, säger han.
Hur skulle du beskriva livet efter "Idol"?
- Galet, hektiskt och skitkul.
FOTO:SCANPIX


Etta på albumlistan. Etta på singellistan. Erik Grönwall ser alla sina idoldrömmar gå i uppfyllelse. Efter bara en vecka.
- Jag stod på Statoil och hörde "Higher" spelas på radio, då förstår man vilken resa man har gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0