Dagens gästbloggare: Desirée - "ett halvår senare äger han globen-scenen!"

Hallå allt folk därute, tänkte lämna en liten text från mig, En av alla skåne-bo =)

Jag hade tänkt berätta vilken skillnad ” Calle & The Undervalleys ” gjort i mitt liv. Hur ska man egentligen börja berätta. Men jag har mått dåligt i omgångar, och som många andra kanske bråkat en del med nära och kära. När jag ibland var arg kunde jag gå upp och lyssna på en låt med bandet, och efter bara en stund kände jag mig oftast lugnare, jag kände mig glad igen, och jag satt och digga med som fan.
Jag vet inte om de var låtarna eller så men något fick mig alltid gladare och lugnare i själen eller hur man ska säga. Till slut blev dem som ett måste att lyssna på minst en gång om dagen för jag skulle hålla humöret på topp.
Jag kunde sitta och lyssna på låtar och känna hur mycket jag kände igen mig i deras låtar och av någon anledning kändes det bra.

Men det är inte bara detta dom har gjort i mitt liv, utan jag har förändrats efter att ha börjat lyssna och hänga med i bloggar mm. Och jag har fått en ny syn på saker, på hur folk behandlar andra och hur folk beter sig i allmänhet. Jag tror jag av någon anledning mognat, saker man hört dom säga som man bara kunnat hålla med om, som fått en att börja tänka efter och som sedan fått mig att inse en del saker.

Jag säger inte jag kan allt om Calle och bandet, för då skulle jag verkligen ljuga, men jag diggar deras personligheter, att döma av de man sett på bloggar, konserter mm. Och nu ska inte folk tro jag är nått efterhängset fan som de enda jag bryr mig om är dem och dyl. Men deras musik betyder otroligt mycket för mig, för de får mig att orka med vardagen. Och deras humor, den är så otroligt lik min, jag kan inte sluta garva åt det. Dom förgyller mina dagar om och om igen, genom att bara vara sig själva.

Ni kanske inte tycker skillnaden verkar så stor, men jag känner själv, att jag har fått andra tankar och värderingar om det mesta, och jag har växt i mig själv och fick mig att tänka efter.

För även om man kommer in som Calle kom in till idol, tittande ner i golvet ( han gjorde ju ändå en sådan stjärn-audition,) och sedan, plötsligt ett halvår senare äger han hela globen scenen. Ja, det fick MIG att tänka efter, och de bra saker han sa under sin tid i idol, och de visa sig att vi båda hade liknande tankar om idol. Men han fick mig att ändra på de tankarna, för han bevisa att de finns människor som kan gå vidare i idol för musiken och inte bara det kontroversiella. (vilket jag har tyckt det funnits för mycket av folk som gått vidare endast för sitt utseende medan dom för mig varit mer som skådespelare i ett spel) Men han bevisa motsatsen genom att under hela sin idolresa fortsätta vara sig själv.

Jag blev såld direkt av bandets låtar, och jag är lika såld nu som då. Detta blev inte någon direkt intressant text. Men detta är lite av min syn på hur Calle & The Undervalleys förändrat en del hos mig och mina tankar.
Vilket jag är väldigt glad över.

// Desirée

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0