"Calle festade med Mariette och mamma"


Mariette, med tårar i ögonen, var först fram att gratulera Calle till att han kom på andra plats. Foto: Sven Lindwall



Tvåa - men överlycklig. Efter att ha varit nära att kräkas innan det slutgiltiga beskedet kramades Calle i natt om av Mariette och sin mamma.
Samtidigt såg han fördelarna med att ha kommit tvåa istället för etta:
- Nu kan jag dricka champagne i natt. Det kan inte Erik som ska vara med i "Nyhetsmorgon", säger han och skrattar.


Sällan har nog en andrapristagare varit så glad som Calle Kristiansson var efter att i går ha blivit slagen i Globen. Efter att kamerorna stängts av var andrapristagaren ett stort leende:
- Jag är så jävla glad. Så jävla nöjd. Calle var skitbra och jag är jätteglad för att vi två fick göra det här ihop. Det kändes som att jag skulle kräkas där ett tag men nu är jag bara så jävla glad, säger han och kramas om av Mariette som är först fram att gratulera.
"Jag älskar Mariette"

Vad betyder det att hon är först fram till dig, med tårar i ögonen?
- Skitmycket. Jag älskar Mariette, jag gör verkligen det, säger han.
Hela hösten har det rådit alkoholförbud för idolerna.
Hur ska du fira i natt?
- Jag ska gratulera Erik, och fira med alla de andra. Sen blir det nog lite champagne för första gången på hela hösten. Men jag ska inte svina. Mamma ska med på efterfesten så det går inte, skrattar han.


Kommentarer
Postat av: Mikael Åkesson

Shiiiit.. Den bilden är du ju sjukt lik peter forsberg.. haha fan va ball..=) ha d gott calle

2009-12-14 @ 16:35:46
URL: http://www.c4media.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0