"Calle: Nu ska jag kröka!"

Nu när ”Idol” är över ska Calle gå tillbaka till att vara ”den vanliga Calle” igen. Men först skulle han fira sin andraplats. I natt släppte han loss på efterfesten tillsammans med idolerna Camilla, Mariette och hennes flickvän Alisa.
Nu när ”Idol” är över ska Calle gå tillbaka till att vara ”den vanliga Calle” igen. Men först skulle han fira sin andraplats. I natt släppte han loss på efterfesten tillsammans med idolerna Camilla, Mariette och hennes flickvän Alisa.
Foto: peter wixtröm



Calle är nöjd med sin andraplats:
Erik blev gladare än jag hade blivit

Calle Kristiansson ­slutade tvåa i ”Idol 2009”.

Förlusten bryr han sig inte om – han trodde inte att han skulle vinna.

– Jag tror Erik blev ­gladare över vinsten än vad jag hade blivit, ­säger han.




Calle fick en puss och en kram av kompisen Mariette.

Calle fick en puss och en kram av kompisen Mariette.



Calle är nöjd med sin andraplats:
Erik blev gladare än jag hade blivit

Calle Kristiansson ­slutade tvåa i ”Idol 2009”.

Förlusten bryr han sig inte om – han trodde inte att han skulle vinna.

– Jag tror Erik blev ­gladare över vinsten än vad jag hade blivit, ­säger han.

Calle Kristiansson, 21, gick från den blyge killen med talang hela vägen till ”Idol”-­finalen i Globen. Där tog det stopp – Erik Grönwall tog hem ”Idol”-titeln 2009.

Men Calle är likgiltig inför förlusten. I natt firade han andraplatsen på efterfesten.

– Jag tror Erik blev gladare över vinsten än vad jag ­hade blivit. Det är klart jag ville vinna men jag tar ingenting på särskilt stort allvar. Han hade blivit mycket ledsnare än vad jag blev om han förlorade, säger han.

”Var inte chanslös”

Trodde du att du skulle vinna?

– Nej, jag vet inte. Erik har varit favorittippad länge och jag personligen tycker att han har varit vassast i startfältet. Jag trodde inte att jag skulle vinna, men jag visste att jag inte var chanslös, säger Calle.

Tidigare år har det ofta gått bättre för de som hamnat tvåa än de som tagit hem finalen.

–Jag tror att det blir vad man gör det till. Det kan gå bra för mig även fast jag inte vann, säger Calle Kristiansson.

”Idol”-karusellen har snurrat färdigt för Calle och det ser han enbart som positivt. Nu kan han bli sig själv igen.

– Hade jag inte sett slutet på det här vet jag inte hur länge jag hade pallat. Det är ett jävligt hårt jobb och så här hajpad kommer man aldrig att bli igen, säger han.

Calle har tyckt att det varit jobbigt att anpassa sig till ”Idol”-formatet.

– Det ska bli skönt att gå tillbaka till att vara en vanlig Calle igen, säger han.

Mamma – ett partydjur

Det var inget snack om vad som stod högst på agendan efter att sista tonen klingade ut.

– Nu ska jag kröka, nu ska jag fira, säger han.

Månader av alkoholförbud har byggt upp ett rejält festsug. Men mamma Camilla Breitenfellner var på plats att för att hålla koll på sonen. Eller?

– Hon är en värre partyprisse än jag, säger Calle.


Kommentarer
Postat av: City

Dagens fråga!

Har du lust att svara på den?



http://gatc.blogg.se/2009/december/dagens-fraga-2.html#comment



Kram

2009-12-12 @ 17:55:26
URL: http://gatc.blogg.se/
Postat av: caroline

hej hej! Vill du ha fler besökare till din blogg? Jag fick samma fråga för ett tag sedan blev medlem och redan första dagen hade jag över 40 st nya läsare.Det som är så bra är att det är heelt gratis! Intresserad? Klicka bara på länken:

http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=cin3



2009-12-12 @ 18:37:09
URL: http://ciinnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0