Calle och Erik mötte sina fans i Linden!

Mellandagsrean avbröts av gallskrik och allsång när Idolfinalisterna Erik Grönwall och Calle Kristiansson framförde låtar och signerade plattor i Linden.



De båda Idoldeltagarna genomför just nu en gemensam turné genom landet. I köpcentret väntade hundratals ungdomar på att få en skymt av sina idoler. 13-åriga Sandra Olofsson hade precis fått sin cd-skiva signerad.

- Jag har längtat efter det här hela dagen. Jag fick tjata på mamma och pappa för att få komma hit, sade hon.

Hennes favorit är vinnarlåten Higher, som Erik Grönwall uppträdde med under kvällen.

- När han sjöng den var jag nära att gråta. Jag röstade på honom jättemycket i Idol och när han vann så skrek jag!

Rockiga
Idolerna spelade två låter var och avslutade med att jamma loss i den gamla Led Zeppelinklassikern Rock ?n? roll. Just rock är något som de båda tycker att de har tillfört årets upplaga av programmet.

- Vissa personer har inte tittat tidigare för att de har tyckt att det varit samma smala musikstil varje år. Jag har varit ett alternativ, sade Calle Kristiansson, som kom två i tävlingen.

Vinnaren Erik Grönwall trivdes som fisken i vattnet under skivsigneringen.

- Jag njuter varje dag jag får göra det här, sade han.

Större drömmar
Nu drömmer han om att få göra en så bra platta som möjligt men tankarna sträcker sig längre än så.

- Om jag får drömma så vill jag slå internationellt, sade han bestämt.

Än har han inte hunnit bli van med den ständiga hysterin runt omkring honom sedan han stod som segrare i Globen 11 december.

- Jag vill inte bli van med att göra det här. Jag vill njuta och ta det dag för dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0