Calle släpper skiva!

”Idol”-Calle Kristiansson. 




– Jag är universums nöjdaste tvåa!

I fredags blev Calle Kristiansson tvåa i ”Idol”.

Nu får han – liksom vinnaren Erik Grönwall – chansen att spela in sina bästa låtar från Idolsäsongen.

– Att få denna möjlighet känns som en dröm – Merry Rocking Christmas! säge Calle i ett pressmeddelande.

Det har sedan tidigare stått klart att Erik Grönwall får spela in sina favoriter från Idol-säsongen. Men nu får även tvåan Calle Kristiansson den chansen.

Den 23 december släpps hans första skiva – med säsongens 11 bästa låtar.

– Vecka efter vecka har vi kunnat följa Calles fantastiska utveckling. Calle har varit en stor tittarfavorit. Han har hittat och befäst sitt eget artisteri på ett självklart och imponerande sätt, säger Lisa Öhman på Sony Music i ett pressmeddelande.

I dagarna beger han sig in i studion.

– Jag är universums nöjdaste tvåa! Att spela in en skiva med låtarna jag framfört under Idol känns galet kul, speciellt eftersom jag verkligen älskar dem, säger Calle Kristiansson.


Kommentarer
Postat av: J

I looooove you

2009-12-14 @ 14:22:20
Postat av: Rebecka

Faan va glad jag blir nu. Jag trodde inte att man skulle få höra denna fantastiska röst på ett tag nu, eftersom det brukar ta ett tag innan tvåorna får en sådanhär chans. Love U Man!<3

2009-12-14 @ 21:18:56
URL: http://thecornerofmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0