Calles tröstpris: Egen best-of-skiva

Foto: Daniel Ohlsson/TV4
Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Calle Kristiansson fick se sig besegrad i Idol-finalen.
Men nu kan han trösta sig med att han får spela in en egen skiva.
- Jag är universums nöjdaste tvåa!, säger han i ett pressmeddelande.

 Fredagens Idol-final i Globen slutade med att Erik Grönwall tog hem segern. Calle Kristiansson har dock charmat Idol-publiken i höst och nu får han - precis som Erik Grönwall - släppa en egen skiva.
Båda finalisterna går nu in i studion för att spela in sin respektive debutskiva - och kampen om fansens gunst fortsätter.
Erik har dock en stor fördel, hans skiva släpps 21 december medan Calles fans får vänta ytterligare två dagar, till 23 december, innan Calles skiva når skivhyllorna.

Elva låtar

Calle Kristianssons kommer att innehålla hans elva bästa låtar från Idolsäsongen 2009.
- Jag är universums nöjdaste tvåa! Att spela in en skiva med låtarna jag framfört under Idol känns galet kul, speciellt eftersom jag verkligen älskar dem. Att få denna möjlighet känns som en dröm - Merry Rocking Christmas!, säger Calle Kristiansson.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt! Nedräkningen har börjat till skivasläppet! <33

2009-12-16 @ 15:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0