"Den sortens människor världen behöver fler av!"

Janne "Loffe" Carlsson tog med sig Idolfinalisten Calle Kristiansson till premiären av Göta Kanal 3 på Kosmorama. Tillsammans sålde de lotter till förmån för de hemlösa. Bild: Patrik Lundberg



Inför premiären av "Göta Kanal 3 – Kanalkungens hemlighet" sålde Janne "Loffe" Carlsson lotter till förmån för de hemlösa. Med sig hade han grannen och Idolfinalisten Calle Kristiansson.

Kosmoramas entré kryllade av besökare, ivriga att se den tredje Göta Kanalfilmen, och att få träffa huvudrollsinnehavaren Janne "Loffe" Carlsson.

"Loffe" omringades av fans när han sålde sina lotter, men autografer fick han konkurrens om att skriva.

Med sig, som hemlig gäst, hade han Idolfinalisten Calle Kristiansson som hjälpte till att sälja lotter.

Faktum är att "Loffe" och Calle bor grannar.

– Janne bor på min gata och jag är kompis med hans styvson, så han frågade om jag ville följa med.

Trots ett hektiskt schema tackade Calle Kristiansson ja, utan omsvep.

– Jag åker upp till Stockholm igen redan imorgon. Men det här är för en betydande grej, så självklart tackade jag ja.

I prispotten låg en tavla målad av Janne "Loffe" Carlsson och fem exemplar av Calle Kristianssons nya skiva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0