Hårfin kamp om första platsen

Foto: tv4


Idolerna har gjort sitt i kväll. De har sjungit en låt de valt själva, en låt som tittarna valt åt dem och slutligen vinnarlåten ”Higher”.

Och spänningen håller i sig. Det är en hårfin skillnad på vem som är läsarnas favorit.

Calle Kristiansson inledde finalkvällen starkt med sin version av Led Zeppelins ”Rock and Roll” och hans uppträdande gillades starkt av Aftonbladets läsare. I en omröstning på aftonbladet.se fick han 70 procent av rösterna efter första låten. Erik Grönwall med sin version av Europes ”The final countdown” fick 30 procent.

Sedan tätnade ställningen.

Efter andra låten var det i det närmaste utjämnat. Erik fick 49,4 procent med ”The show must go on” och Calle fick 50, 6 procent med ”With a little help from my friends”.

När båda idolerna hade sjungit vinnarlåten hade Erik tagit igen och ledde omröstningen med 55,9 procent. Calle fick 44,1 procent.

På frågan vem som var bäst i kväll är skillnaden hårfin. Erik Grönwall har i skrivande stund 50, 9 procent av rösterna och Calle 49,1 procent. Så jämnt det kan bli med andra ord.


Kommentarer
Postat av: Emma

Själv tycker jag att Calle var klart bäst. Det var ren magi när han sjöng!!

2009-12-11 @ 22:40:43
URL: http://emmaanystrom.blogg.se/
Postat av: Aurora

Nu är det så här...!

att jag verkligen tycker att Erik är superduktig, men om jag ska vara ärlig så tyckte jag att du gjorde alla låtarna bättre än honom igår och att det var du som skulle ha vunnit. Du är lite mustigare på något sätt :). Inte för att jag är en musikalisk expert (musikalisk är jag men expert är jag inte) men för mig har du varit självklar hela hösten. :)



Tass tass

2009-12-12 @ 15:46:20
URL: http://arwenaurorajohanne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0