"Jag tycker att ni är fantastiska" - Läs Calles chatt med Kristianstadsbladets läsare

Calle Kristiansson – en solklar Idol 2009. Bild: Kent Hult


Idol-Calle Kristiansson chattade under fredagen med Kristianstadsbladets läsare. Här kan du läsa alla frågor och svar.

Här är hela chatten
TT: Hej Calle! Är du nöjd, trots att du inte vann?
Calle: Man kan inte gå in i tävlingen och hoppas på att bli tvåa.Men jag är nöjd med min andraplats

Micke: Ångrar du att du anmälde dig till Idol?
Calle: Nej, faktiskt inte. Speciellt inte nu med facit i hand


camilla: tjenna "stumpen" vad önskar du dig i julklapp?
Calle: Hej Camilla! Jag kommer inte på något jag behöver just nu. Jag kan återkomma


carina: du var bäst, vad tyckte du om finalen
Calle: finalen var väldigt rolig och högkvalitativ. Ett bra program!

Monica Stampe: Kan du tänka dig att sjunga country - din röst skulle passa...
Calle: Ja, varför inte. All musik har sin charm!

RJ: Grattis till andra platsen i Idol, du sjunger dödsbra o är jättego kille. Tyvärr hade jag en annan favis i Idol, typ Mariette. Men ni två var i särklass de bästa. Hoppas få se dig i Halmstad någon gång?
Calle: Som det ser ut nu, så vet jag faktiskt inte. Men jag hoppas på det!

Anna: Calle, du har satt Öllsjö på kartan! Vi e stolta över dig!!
Calle:Tack Anna!

Laban: Hur blir det med ditt band Undervalleys nu?
Calle: Jag har mycket att stå i just nu, men jag hoppas att vi kan köra på snart igen.

Carina Alvland: Hej Grattis till framgångarna i Idol. Du var bäst, helt klart. Din röst är så bra och du har utstrålning, personlighet som är i särklass. kommer låten Higher med dej på plattan som kommer ut lillejul?
Calle: Tack så mycket! Tyvärr var det bara Erik som fick göra det.

Fritan79: Hej hej Calle. Grattis. Finns det någon chans att få dig att spela en liten trudelutt på ett evenemang med bilar som fritidsgården i Degeberga anordnar i maj? Lycka till i fortsättningen.
Calle: Inte omöjligt. Får ta upp det igen någon gång.


Mariel: Hur lång är du?
Calle: 170cm

callefans: Kommer du att bo kvar i Kristianstad?
Calle: Kommer nog bege mig mot Stockholm, så får man se vad som händer.

Shamlan: hej Calle! du gjorde jätte bra ifrån dig på finalen, vad var det som fick dig att ska in till idol 2009?
Calle: Jag ville få fart på karriären. Jag orkade inte vänta längre.

Laban: Varför valde du bara gamla rocklåtar i Idol och inga egna låtar?
Calle: För att man inte för välja själv, man får en lista som man får välja på.

Monica Stampe: Blir det någon skiva i duo med Mariette?
Calle: Jag hoppas det!

callefans: Tycker du att vi är patetiska som ska sitta och vänta i sex timmar på dig och erik på måndag?
Calle: Nej, det tycker jag inte! Jag tycker ni är fantastiska.

Laban: Är det jobbigt med alla skriverier om dig?
Calle: Nej, jag vet ju vad som är sant. I övrigt är det ganska roligt med uppmärksamhet

Sven: Tycker du det var trevligt att dina vänner kom upp på finalen?
Calle: Det var väldigt härligt att se dem.

callefans: Vad är din favoritglass?
Calle: Piggelin

callefans: Vilka låtar kommer finnas med på din platta?
Calle: Det är dem bästa låtarna från programmet. Och det har blivit väldigt väldigt bra

Calle: Tack för pratstunden alla! Hoppas vi ses snart! Nu måste jag iväg...
Admin KB: Chatten är avslutad. Vi tackar Calle och alla som ställde frågor.

Kommentarer
Postat av: sara.nordgren

hej

2009-12-19 @ 20:02:17
Postat av: Anna

Älskar Calle! <3

2009-12-20 @ 16:48:36
URL: http://annathequeen.blogg.se/
Postat av: ttoto

calle är bäst! :D

2009-12-21 @ 09:13:14
URL: http://ttoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Calle har alltid så j*vla mkt känsla i sina låtar, jag får gåshud när han sjunger. Calle äger!

2009-12-21 @ 17:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0