Dagens gästbloggare: Julia - "Med eller utan idol hade du lyckats"

Hej, mitt namn är Julia Weiland är snart 18 år och bor i Helsingborg. Jag fick äran att göra ett inlägg på denna fantastiska blogg så det ska det minsann bli!
 
Under dessa år idol har gått har jag aldrig överhuvudtaget fått för mig att titta på det, förrän möjligtvis i finalerna.
Denna gången tänkte jag göra ett undantag, och det var tur att jag gjorde det.
Jag halvlåg i soffan när calle kom in med gitarren och började spela. Så fort han började sjunga satte jag mig rakt upp och ner i soffan!
Dem första små tonerna du sjöng, gick rakt in i mig.
Efter den kvällen följde jag idol och jag skojar inte när jag säger att jag ringde 10 gånger varje vecka.
När du stod mot Piotr var det ingen som helst tvekan, det var du som skulle komma vidare.
Du fortsatte med att överraska mig, från att titta ner i marken till att ta emot publiken med storm, precis som att du inte har gjort annat.
Efter du sjöng "highway to hell" var jag övertygad om att du skulle stå i finalen.
 
Med eller utan idol, hade du lyckats. Du har det lilla extra en stjärna ska ha, för det är just det du är, en stjärna.
 
När jag och min familj skulle upp till stockholm, var det ett tvång för mig att skaffa mig en biljett och sitta i publiken. I Las Vegas temat.
Efter att ha gått genom eld och vatten fick jag min biljett, och det var helt klart värd besväret och kylan jag fick ta i dem 5 timmarna jag stod och köa.  
Jag kom till Kristianstad när du och Erik var där, jag var på plats när ni var i Helsingborg. Det där har blivit min grej.
 
För att yttra er om Calle, ska ni ha träffat honom. På tv har man missat den där vardagliga, härliga och charmiga killen som han egentligen är.
Han kan sin sak, han gör det han är bäst på och han följer sin dröm.
 
Det är en sak att att ha en bra sångröst, det kan många ha, men det är en annan sak att kunna beröra folk med den. Detta gör Calle. Hans röst och utstrålning nuddar mig långt långt in.
 
Jag tackar för att jag fick denna äran och jag fick nog sagt det mesta.
Du har lyckan med dig, och den kommer ta dig så långt.
Calle Kristiansson, nya Bruce Springsteen, du är redan en stjärna.
 
/ Julia Weiland
http://aejw.blogspot.com/


 
När jag och min familj skulle upp till stockholm, var det ett tvång för mig att skaffa mig en biljett och sitta i publiken. I Las Vegas temat.
Efter att ha gått genom eld och vatten fick jag min biljett, och det var helt klart värd besväret och kylan jag fick ta i dem 5 timmarna jag stod och köa.  
Jag kom till Kristianstad när du och Erik var där, jag var på plats när ni var i Helsingborg. Det där har blivit min grej.
 
För att yttra er om Calle, ska ni ha träffat honom. På tv har man missat den där vardagliga, härliga och charmiga killen som han egentligen är.
Han kan sin sak, han gör det han är bäst på och han följer sin dröm.
 
Det är en sak att att ha en bra sångröst, det kan många ha, men det är en annan sak att kunna beröra folk med den. Detta gör Calle. Hans röst och utstrålning nuddar mig långt långt in.
 
Jag tackar för att jag fick denna äran och jag fick nog sagt det mesta.
Du har lyckan med dig, och den kommer ta dig så långt.
Calle Kristiansson, nya Bruce Springsteen, du är redan en stjärna.
 
/ Julia Weiland
http://aejw.blogspot.com/
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0