Kulturfestivalen i Laholm nästa!

Calle Kristiansson

Fredag 21:00

Calle Kristiansson föddes den 5 juli 1988 i Kristianstad och man såg tidigt att det var musiker han var född till att bli. Med gitarren i handen poserade han stolt på bilder redan som barn och det är kanske ingen överraskning för Calles nära och kära att han nu nått Sveriges topplistor.

På gymnasiet studerade Calle, inte helt överraskande, estetiska programmet och hans sånglärare Lotta blev då en viktig ingrediens till hans framtida musikkarriär. När gymnasiet tog slut började han jobba som bartender och trubadur, och efter en tid i trubadurvärlden har han nu blivit ett levande musikbibliotek med kunskap om allt från folkvisor till dagens hits.

Han hade kunskapen, han hade rösten och våren 2009 var då han bestämde sig för att ta karriären steget längre. Mitt i en ringlade IDOL 2009-kö stod Calle med gitarren och ett halvår senare hade han tagit sig enda till finalen på Globens stora scen.


(Får en viss deja vu känsla, är texten läst förut?)


Kommentarer
Postat av: Annie

Hahaha, tror bestämt att jag har skrivit denna text :)

2010-05-29 @ 11:24:05
URL: http://www.callekristiansson.com
Postat av: Mia K

En väldans bra text tycker jag! Inte läst förr..

Jag smälter när Calle sjunger Odyssevs.

Önskar jag hört den live men får hålla till godo me

YouTube, funkar de oxå :D

2010-05-29 @ 13:12:09
Postat av: malin

haha absolut Annie, de e du som skrivit den, den står med precis ööööverallt:P

kul att du tittar in här;)

2010-05-29 @ 20:18:36
URL: http://callekristiansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0