Calle: "Jag har mognat under idol"

Foto: Gunnel Persson



Calle och Erik var aldrig ens tillfrågade om de ville ge sig ut på en gemensam turné efter Idol. Ändå började produktionsbolaget boka spelningar, berättar Calle Kristiansson för Sydöstran.




Vi fick en pratstund med Idol-Calle innan spelningen i Bellevueparken i lördags, andra anhalten på turnén tillsammans med hans band The Undervalleys.

Hoppade ej av turnén
– Det har snackats en massa i media om att Erik hoppade av turnén. Men vi tackade aldrig ja överhuvudtaget. Vi hade andra planer på gång på båda två. De blev nog förvånade på produktionsbolaget över att vi tackade nej när de börjat sälja in gigen, säger Kristianstadskillen Calle Kristiansson.

Mer punk
Turnépremiären i Konserthuset i Kristianstad gick bra. Det var inför sittande publik, med gospelkör som sjöng stämmor.
– Det blir punkigare här i Karlshamn. Nu är vi bara ett rockband, säger Calle Kristiansson som bildade The Undervalleys i fjol. Namnet är inspirerat av bröderna Adrian och Josef Underdal som spelar bas och trummor. Fjärde bandmedlemmen är Arvis Nilsson på gitarr.
Musikerna har känt varandra sedan skoltiden. Alla utom Josef gick i samma klass på C4-gymnasiet. De andra tycker inte att Calle har förändrats med kändisskapet. Själv är han glad att han gjorde Idol-resan.
–Man blev betydligt mer än tre månader äldre. Jag har mognat på något sätt. Nu gäller det bara att förvalta det. Jag hoppas kunna spela in en skiva med eget material, säger Calle Kristiansson och rusar iväg för att byta om inför mötet med Karlshamnspubliken.

Anders Nilsson

Kommentarer
Postat av: Anne

Hej Grabben!!



Jag beundrar dig starkt som många andra av Svenska folket också gör. Att se dig växa som du gjorde i Idol har jag inte sett någon annan göra. Jag väntar och längtar tills du förhoppningsvis kommer med en ny skiva. Ta hand om dig och var rädd om dig, tänk på att du "bara" är människa och vi vill se dig mycket mer i framtiden.

Kram på dig!!

2010-02-08 @ 13:33:25
URL: http://anonnone.blogg.se/
Postat av: Julia

Det finns ingen som är så jävla fin som du! <3

2010-02-08 @ 22:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0