"Min garderob - Calle"


Calle Kristiansson klär i årets Idoltävling.

Foto: Henrik Montgomery/Scanpix.







Idol-Calle har ett och annat lik hängandes i garderoben.

Foto: Janerik Henriksson/Scanpix.


Vi har pratat stil med Calle Kristiansson, en av deltagarna som är kvar i kampen om att vinna Idol 2009.

I år är det modebloggaren Elin Kling som stylar idolerna för scenen.

Hur sitter scenkläderna?
- Det känns lite konstigt att någon ska bestämma hur jag klär mig. Men man får kompromissa och jag tycker att Elin har roliga idéer, säger Calle Kristiansson.

Hur stämmer klädstilen på scenen överens med din personliga look?
- Den stämmer ganska bra. Jag har ingen speciell stil, precis som med musiken, utan väljer sådant som jag gillar och så blir det som det blir. Men jag föredrar vintage, gärna från 60- och 70-talet. Kläderna får gärna ha själ. Det kanske låter konstigt, men det måste kännas bra psykiskt att bära dem.

Har du några lik i garderoben?
- Det har jag säkert. Vi gör en hel del galna saker i mitt kompisgäng. Förhoppningsvis finns inga fler bilder på våra upptåg.

Vilket är ditt nyckelplagg?
- Jeansen och skorna är viktigast. Jag har precis upptäckt en grym skobutik som heter Sko Uno och ligger på Gamla Brogatan.

Vilken outfit har du trivts bäst i på scen?
- Elin Klings begagnade orkesterjacka. Jag hade gärna köpt den men det var hennes egna.

Vad kommer vi aldrig att se dig klädd i?
- Cowboyhatt. Jag är inte man nog.

Vem är din stilförebild?
- Bohemiska rockrävar som Jimi Hendrix, han var jävligt cool. Och så finns det en snubbe som heter Kalle och jobbar på Solo, där har vi en man som kan bära upp en cowboyhatt.

Frida Stålnacke


Kommentarer
Postat av: Julia

Kan inte slita blicken från dig! <3

2009-12-07 @ 15:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0