Dagens gästbloggare: Norea - "En underbart fantastisk människa"




Calle .. en sådan underbart fantastisk människa.
Jag och mina bästa kompisar; Rebecka & Evelina har varit helt störtförälskade i honom sen första "Walking In Memphis" ..
Vi blir ofta frågade vad det är vi ser hos Calle .. och det finns så många svar på det att det inte är särskilt svårt att svara ..
Oftast säger vi "hans personlighet" "hans dialekt" eller "hans ögon" .. xD
 
När jag mår dålig så lyssnar jag på Calles musik .. då blir jag genast glad igen.
Jag älskar både hans covers på låtarna han sjöng under sin idol-tid men också Calle & The Undervalleys låtar .. (:
 
Jag har "träffat" Calle två ggr.
Den första gången var på Stora Torget, Uppsala.
Det var en av dom bästa dagarna i mitt liv ♥
Vi var där en halvtimme i förväg , och fick platser på näst främre raden.
Jag minns såväl när han kom upp på scenen .. känslan i magen när han var så nära att jag hade kunnat kasta mej över honom om jag hade velat ..
När han tittade åt mitt håll så brast jag ut i gråt .. det värsta var att min kompis faktiskt filmade just då .. xP
Sen så sjöng han Walking In Memphis , och .. det var helt fantastiskt..
Sen så skulle han sjunga Free Falling .. och då skrek jag på honom när det var helt tyst .. och då vände han sej mot mitt håll och vinkade!
VINKADE!!!!  Såklart så skrek jag till och började gråta ännu mer ...
Hahha , alla tror säkert att dom är Calles störtsa fan men jag kan helt ärligt säga att jag är nog en av dom största .. ;)
Sen när allt var klart så skulle vi ställa oss i led för att köpa Calles skiva (den hade inte ens kommit ut i butiken än!) och få den signerad!! :D
Då var Rasmus på scenen (Calles typ "manager") och då sa han .. - i micken , så att alla hörde - : "Är det någon Lucia som står där och fryser??"
 
- Jag hade köpt mej en vit t-shirt tidigare på dan , jag och min kompis hade precis innan "Konserten" började skrivit C A L L E över hela den ..
Det var den 20 december , och det var 23 minusgrader ... men såklart så var jag tvungen att visa upp min fina tröja så jag hade tagit av mej min jacka
och stod altså i bara T-shirt .. xD -
 
Alla vände sej om mott mej men jag fattade såklart inte att de va mej han menade .. då viskade hon framför mej "Det är dej han menar!"
Då började jag och min kompis asgarva .. !! XD
Sen när vi stog lite längre fram i kön så kom Rasmus fram och kramade mej och sa "Men du kommer ju bli sjuk , tjejen!"
Då sa jag "Jag är redan sjuk ... t förälskad"
Hahhha , där fick jag in en ordvits också!! x)
 
Andra gången jag "träffade" honom så var de på BIVA , ganska nyligen.
 
"Konserten" började klockan två men jag var där redan halv tolv för att dom skulle lotta ut backstage-pass ..
Och ja , de va så att alla fick ta en lott med ett nummer på och sen så drog dom fem lotter som skulle få ett backstage-pass till att få träffa Calle & Erik!!
Jag drog en lott & fick numret 75.
Klockan var ett innan dom drog första backstage-passet .. och såklart så sa dom .. :
"75!"  jag fick panik .. tappade andan ..
"75!! 7-5!"   Jag blev så nervös att jag .. trodde jag skulle svimma
Sen så tänkte jag ut lite snabbt att om jag skulle få träffa Calle så skulle jag inte haft något att säga till honom ..
Jag skulle bara börja storböla å skämma ut mej själv .. och dessutom så förtjänar väl Calle ett mer .. civiliserat fan?
Dumma jag sträckte ut handen till tjejen framför mej och viskade:
"Ta den , Ta den!"
Hon vände sej om och sa :
"VA?! Men den är ju diiin .. !"
"Jaa .. men .. du får den .."  jag insåg redan då att jag skulle ångra det senare ..
Men tjejen jag gav den till blev otroligt glad och utbrast
"JAG HAR 75!!"
Sen så fick hon ett backstage-pass av en av dom som jobbade där ..
Jag pratade lite med tjejen efter det , hon hette Bim och var lika gammal som mej.
Hon sa tack tusen ggr , och hon börja nästan gråta hon me .. hon kramade mej och var så glad att jag aldrig hade kunnat ta de ifrån henne ...
Hon bad om mitt mobilnr för att hon ville berätta om allting som skulle hända när hon fick träffa Calle backstage .. hon lovade också att hälsa ifrån mej.
När konserten var slut så , ställde vi oss i led för att få Idol-skivan signerad den här gången .. ;)
När vi stod ganska långt bak så skrek jag å min kompis "CALLEEEE!" och då tittade han mot oss, log stort , (sitt fantastiskt stora urgulliga leénde , när hans ögon blir så där små å söta som alltid får mej att smälta) Såklart så började vi skrika & gråta .. :$
När vi kom fram så blev jag så yr så ja ramla faktiskt ner från scenen .. XD
Men när jag och mina kompisar stog framme vid Calle & Eriks bord så .. ja det går inte att beskriva kännslan.
Min kompis Eve/Salamin  kramade Calle med ena armen när hon hade fått sin autograf , min andra kompis becka vågade inte ..
När det blev min tur .. ja jag kommer så väl ihåg känslan.
Det har aldrig pirrat så mkt i min mage i hela mitt liv.
Jag visste nt om jag skulle våga krama honom ....
Jag skakade verkligen.
Men när han hade signerat skivan så sa jag .. dumt nog ;
 
"Snällaaa , kan jag få krama diiiiig?!"  jag minns att jag sa de riktigt "pipigt" men jag minns inte hur .. XD
"Såklart" sa Calle .. sen så kramade jag Calle riktigt hårt ...
Den underbaraste kramen jag någonsin har fått .....
Han var så varm .. och ... underbar
 
Jag kunde inte andas sen ....
Jag dallrade av lycka .....
 
 
 
Miljontals av bamse-kramar  // Norea

Kommentarer
Postat av: Frida

Norea har helt rätt! Calle är UNDERBAR<3

2010-02-24 @ 12:15:51
Postat av: emelie

aahhhhw det vare gulligaste !! :D

2010-02-24 @ 17:39:24
Postat av: Norea

Hahha .. såklart Calle är Underbar .. vad annars?! :D



Ahahaa , nej möjligtvist .. NÄST-gulligaste .. Gulligaste är ju Calles underbaraste leénde!! ♥

2010-02-24 @ 20:44:01
Postat av: Norea

Fan , orkar folk läsa allt?? XD

2010-02-24 @ 20:44:26
URL: http://nonnoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0