Dagens gästbloggare: Dino & Elina - "framtiden ser ljus ut"

Kylan biter i mina kinder och jag står utanför hotellet … för att möta upp Calle Kristiansson. I mörkret skymmer jag en avbild av en kille med en gitarr på ryggen. Mannen som förälskat hela Sverige genom tv-rutan och som bringade hem andra priset i Idol. Han presenterar sig och sträcker fram sin varma hand som möter min iskalla.

Vi sätter oss bekvämt i lobbyn. Han berättar om Idolresan och är inte alls missnöjd över andra platsen. Faktum är att Calle aldrig tidigare tittat på Idol men valde att söka för att göra något nytt och få uppmärksamhet. Att vägen skulle bli så pass lång visste han inte då. Tittarna förälskade sig i hans obekvämhet på scenen och hans stela rörelser. Något som han senare blev bekväm i. När jag påpekar att utvecklingen var stor och att han till slut vågade röra på sig så skrattar han och tittar mig i ögonen och säger att det bara var en ironisk dans.

När han beskriver sig själv tar det lång tid att tänka ut. Calle är enligt sig själv en skön snubbe, snygg och gillar musik. Lika lång tid tar det då han ska beskriva sig själv med tre ord. Jag betraktar honom samtidigt som han välordnat väljer ut orden. Calle är inte bara snygg, smart och snäll som han själv beskriver det. Han är även en jordnära artist med båda fötterna på jorden.

Vi pratar om framtiden och det som komma skall. Han tycker framtiden ser ljus ut och vill att den ska fortsätta lysa hans väg. Han har inte kommit på vad han vill göra riktigt än men hoppas att få göra det i framtiden. Han ser goda förutsättningar för de kommande åren som väntar för idoltvåan. Det han anser är bäst med det nya livet som har funnit honom är att han förhoppningsvis ska ha blivit en bättre version av sig själv.

Det råder inga tvivel om att Calle Kristiansson har vunnit många hjärtan i Sverige. Han har en ny skiva på gång och turnén är inom räckhåll. När jag frågar om Calle återigen ska besöka Sundsvall skrattar han och säger att han spelat här redan. Då jag påpekar att alla inte fick se konserten säger han att han hoppas att alla som vill ska få se och höra honom. Som jag sa, Calle Kristiansson är en jordnära person med båda fötterna på jorden. I intervjun frågade jag tre saker han skulle offra livet för. ”Livet är det enda jag har så jag skulle offra allt för livet” svarade han. Calle Kristiansson tände mitt lilla tonårshjärta och satte det i brand ikväll.

Text: Elina Wikström



Kommentarer
Postat av: Randum

Snyggt med skarpa skuggor! :D Bravo!

2010-01-26 @ 22:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0