Calle & the Undervalleys spelade i Hässlehom 25/3



Musiken mullrar ur högtalarna och den nakna grå betongen har tillfälligt ersatts av tapeter, scen och catwalk.

Strax nedanför catwalken står Linn Håkansen, Emelie Persson och Josefin Svensson. Frågan är vad som drar mest; modevisningen eller Calle Kristiansson som ska uppträda efter modeshowen? Calle är mest känd från Idol 2009.
– Jag är här för både kläderna och för att få se och höra Calle, säger Linn.


Ung publik kollar in vårens nyheter. Foto: Arne forsell/bildbyrån
 









Foto: Arne forsell/bildbyrån

– Mest Calle, rättar Emelie som såg Idolfinalen på plats i Stockholm.
– Jag är nog här mest för att det äntligen händer något roligt i Hässleholm, säger Josefin.

Snart badar catwalken i ljus och de 16 proffsmodellerna börjar sin taktfasta vandring. Ansiktsuttrycken är precis så blanka som på de stora modehusens visningar.


Proffsmodeller visar upp butikernas vårkläder. Sara Svenningrud har satt samman visningen. Foto: Arne forsell/bildbyrån
 
Foto: Arne forsell/bildbyrån

Det gäller för modellerna att dra uppmärksamhet till rätt plagg eller accessoar.
Allt som visas på catwalken kan köpas i Hässleholm. Modellerna visar till och med gardintyger genom att drapera dem som klänningar. Med en prydnadskudde under armen är inredning också möjligt att visa i en modeshow.
Den råa, tomma affärslokalen strax intill systembolaget i Gallerian passar perfekt, tycker cityledaren Tin Josefsdotter i Hessle City.
– Det känns positivt att vi tillsammans lyckats fylla ut stället med det mesta av vad stan förmår, säger hon.

Och så blir det då äntligen dags för Calle Kristiansson att äntra scenen. På några få minuter rivs catwalken och publiken samlas framför scen när rockmusiken drar igång.
Längst fram står Linn, Emelie och Josefin...


Kommentarer
Postat av: fadia

det var en bra kväll igår!

malin jag vet inte om det var du som stod brevid mig så jag vågade inte hälsa haha. var inte säker på att det var du.

2010-03-26 @ 11:42:59
URL: http://jungledrun.blogg.se/
Postat av: fadia

oj, skrev visst lite fel på min bloggadress där så den kan ni strunta i, ni som kanske ville in och kika. www.jungledrum.blogg.se ska det ju vara!

2010-03-26 @ 12:40:52
Postat av: Desirée

Skit trevligt var de.. Killarna var så grymt härliga och dom verka på lika bra humör som jag var... Tack för år 2010 hittills bästa kväll.. och den komemr vara grymt svår att slå..



Och det var grymt trevligt att träffa dig malin =)

2010-03-26 @ 17:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0